Markiserna uppe :) planstek på mandelpotatis & blommmor i konservburkar

Äntligen är alla markiser sydda :) Jag är så nöjd med dom ,ni som följt mig
ett tag vet ju att jag shoppa markiserna för 400:- sen har jag fått sytt om dom då
dom inte passa våra fönster .Men nu så är dom klara och uppsatta .
Så tusen tack till Madde på Ah:s group som hjälpte mig att fixa ihop 4 st :)
Även huset är färdig målat ,det enda som är kvar är 2 små fönster på baksidan .
Som mannen håller på att montera ner just nu .Vi måla huset med Caparol då vi ska hoppas
att det håller många år :)Även med färgen har vi fått hjälp med av en  vän som har hjälpt oss
fixat den till ett bra pris .Och jag är så nöjd över det svarta ,då vi haft brunt innan .
 
 
                               Innan ......
 
                                             efter .............
 
 
 
Jag skrev även igår att vi skulle äta plankstek hemma ,jag vill gärna tipsa er
om att det går superbra att göra potatismos på mandelpotatis god är den med då
den är väldigt söt i smaken .
 
 
Något annat enkelt jag gärna vill tipsa om med är att bara använda konservburkar
som små vasar till blommor .
 
 
 
                                                               Foto Pysseliten
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Helene Langborg

Så snyggt ni har det!

Har beställt en markis till barnens allrumsfönster, det blir så varmt där när solen ligger på.
Hoppas den kommer innan värmen gör det ;-)

From nästa vecka har jag semester så vi kanske kan ses snart :-)

Kram Helene

2012-06-27 @ 22:14:30
URL: http://ullevidsdal.blogspot.com.
Postat av: Louise

Vilken stor & snygg skillnad. Skulle oxå vilja sy nya markiser hem hit, men det är inte prio 1 :)

2012-06-27 @ 22:34:40
URL: http://www.stylinghouse.blogg.se
Postat av: anette

så fint det blev med nya markiser, du är så himla duktig Ewa :)
ett tips till om att göra potatismos på sommaren, bakpotatis funkar alldeles utmärkt oxå :)

2012-06-28 @ 09:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: