Fredags duking & Namnsdagstårta

Just nu känns det extra lyxigt att komma hem från jobbet
och veta att man inte har någon helg att jobba på 3 veckor :)
Vi brukar träffa vänner så ofta vi kan och äta gott och han det kul .
Så i fredags kväll åt vi gott och spela schalgerduellen .Ett kort spel man får
från svenska spel om man köper ett lottpaket .






Här fixa jag några istärningar till drycken .





Här är en av dom roliga frågorna på schlagerduellen :)


 
 Nu blir det namnsdagstårta som jag fixat till när jag kom hem från jobbet .


                                                     Foto Pysseliten






                                               













Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åhhh så gärna jag avnjutit detta hos dig, ser både vackert å gott ut!

2010-07-18 @ 18:55:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: HomeRiver

Det ser både trevligt och roligt ut :) Kul och enkelt att fixa med isbitarna så där!

2010-07-18 @ 19:51:49
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: jenny

Superfin dukning du gjort! Gillar blomman i drinken:-)

Det där spelet verkar kul. Kankse får fixa ett sånt.

Kram

2010-07-18 @ 20:52:49
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: fia

Va fin dukning och vilken smart ide med ibitarna .

2010-07-18 @ 22:03:33
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Anna

En mycket fin sommardukning och maten ser supersmaskig ut! :-) Kram Anna

2010-07-18 @ 22:21:50
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Karolina

Det kan inte hjälpas! Jag måste få fråga! Jag kan inte låta bli och hade förmodligen inte brytt mig, om jag inte hade varit förtjust i din blogg. Så nu kommer du att tycka att jag är elak, men ....

Varför särskriver du ( och utan konsekvens) i din blogg? Och ... Du vet väl att särskrivna ord i svenskan är ovanligt!?



Du särskriver fredags dukning, men inte namsdagstårta? Och apropå inlägget om Ebbas rum ... vad det OM möblering eller var det en ommöblering inlägget handlade om? Och det är inte de enda särskrivna orden du har med i dina inlägg :-(



Bloggare som inte kan hantera sitt språk, ger folk en chans att göra sig lustiga på er bekostnad.

Dvs folk utnyttjar felaktigheter, som syftningsfel och särskrivning. Man hänger er i andra bloggar och skrattar rått, då man tycker att ni, som skribenter, borde behärska svenska språket!



Jag/man slutar till och med att läsa boken, texten, bloggen, då man inte orkar med stav-, syftningsfel och särskrivningar.



En seriös skribent skulle vara mer vaksam över sitt språk, för att inte tappa läsare! Snälla, försök att vaka över språket, det är en trevlig blogg trots allt.

2010-07-20 @ 03:03:04
Postat av: Bloggläsare och pysslare

Var stolt över din blogg pysseliten, den är bra skriven och många vackra bilder på dina konstverk.

Har inga problem alls att läsa var du skriver, särskrivning eller inte spelar ingen roll, förstår ändå vad du skriver och vad du vill förmedla.

Karolina: Du gör dig just lustig över denna blogg, sluta läs den om du tycker det är svårt att tyda den. Du har väl heller aldrig funderat på att en del bloggare kan ha svårare än andra med att skriva, huvudsaken är väl att man skriver.

2010-07-22 @ 14:10:06
Postat av: Johanna

Men oj oj oj så känsliga vissa är över några enstaka stavfel här och där, det är väll inte en perfekt stavning som gör en blogg utan innehållet i bloggen, men vissa måste helt enkelt bara störa sig på saker och ting, måste helt enkelt bara bero på avundsjuka eller något annat. Annars så skulle man nog strunta i om det står OM möblering eller ommöblering, de är ingen svenska lektion som Pysseliten bedriver på sin blogg.



Ville bara poängtera det!!



Du gör fina saker som alltid =) jag har precis målat mammsens naglar, säg till om du med vill ha fina nu på semestern=) jag går på semester imorgon så jag har tid=)

2010-07-23 @ 18:04:56
URL: http://johannasnaglar.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej hallå

Jag vill bara tillägga att jag älskar att kolla in i pysselitens blogg. Hon inpererar mig att pyssla

och jag förstår att Karolina inte vill lägga ut sin blogg eller hotmail.



Sluta inte nu vi vill ha dig här PYSSELITEN

2010-07-24 @ 01:06:38
URL: http://tisenslillabrud
Postat av: Siv

Till Karolina!! Jag tror mer att folk gör sig lustiga över dig som anmärker på pysseliten. Har du inget annat att hålla på med än anmärka på andra.

Felstavat på namnsdagstårta har du också gjort. Kolla det får du se.

En seriös skribent är väl han eller hon som skriver i en tidning eller någon annanstans och inte i en blogg.

När man har en blogg som man vill skriva i så har man ju rätt att skriva som man vill och inte vad någon annan tycker.

Jag har skrivit mycket i mina dar och det skulle aldrig falla mig in att anmärka på hur någon annan skriver. Det är ruttet.



Till PYSSELITEN

Du skall absolut inte sluta skriva i din blogg för en sån här anmärkning. Du har en fin blogg med mycket fint så fortsätt som vanligt och bry dig inte. Det finns alltid de som vill vara otrevliga.



Många kramar från Siv

2010-07-24 @ 18:43:56
URL: http://www.bloggmormor.blogspot.com
Postat av: Marina

Du har en bedårande blogg och bry dig inte om vad den där Karolina tycker om din stavning. Om det stör henne kan hon låta bli att titta och läsa.

Tänk på en sak, du bloggar för din skull med det du tycker är roligt. Synd att inte hennes länk ligger inne för då skulle hon bli bombad med elaka kommentarer.

Många varma Kramar från mig.

2010-07-25 @ 07:42:18
URL: http://www.frideborgsmys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: