Bilder på marksten & ljus julklappstips för pyssliga :)

 

 
                                                Hej på er det var ett tag sen !
 
Många av mina vänner har frågat hur jag gör när jag sätter på en bild på marksten .
Stenen kommer från Xl bygg 4:-st Billigt ;) Sen har jag hittat en text eller en bild på min data som jag
skriver ut på silkespapper eller en servett :) Tejpar fast den på ett vanligt A4 ...............
 

Man måste se till att silkespappret är slätt ,jag stryker det lätt med strykjärnet Obs INTE FÖR VARMT
Sen är det bara att ta ett program i datorn och skriva ut bilden Ps ett tips är att skiva ut ett papper
och se var bilden eller texten hamnar på pappret innan . Sen river jag längst kanterna på bilden limmar
på stenen decoupagelim  som jag målat med vanligt väggfärg .Sen när det torkat lägger jag en lack på .
 
Så är kan det se ut när det är klart ................... Bilderna är lite suddiga ............
 
 
Så är några av mina julkapplappar klara :) Det är mitt barnbarn Maja som jag har förevigat på sten och ljus :)
Ha nu en riktig GOD-JUL på er ALLA som fortfarande titta in på bloggen ..................
 
                                                                 Bilder Pysseliten


Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad bra tips och jättesnyggt med marksten.
God jul!

2013-12-19 @ 16:36:52
URL: http://avantgirl.blogg.se
Postat av: Jessika

Å så fint, du är alltid lika påhittig och pysslig du!
Vill önskar dig och din familj en riktigt god jul, kram!

2013-12-23 @ 17:32:31
URL: http://inredautreda.blogspot.se/
Postat av: Linda

Jättefina stenar, ska prova jag också...hoppas min skrivare klarar att skriva ut bara!
Kram Linda

2013-12-25 @ 19:49:08
URL: http://seved1.blogspot.se
Postat av: Camilla

Nu har jag åxå testat... Åh, vad kul det var och vad fint det blev.
Jag har länkat till dig i min blogg. Bara så du vet... :)

Kram!

2014-02-03 @ 11:57:53
URL: http://camillos.blogg.se
Postat av: sara

Hjälp! Hsr provat idag och när jag la på lacken så for det trycksvärtafrpn silkespapperet. Vad gör jag för fel??

2014-02-18 @ 14:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: