Pyssla ihop din egna adventsljusstake av spillvirke

Jag då var vi inne i slutet november igen .En av dom tristaste månaderna mörkt och regnrusk .
Men men man får hitta på lite inne pyssel hemma då känns månaden inte så trist .
Så förra veckan innan vi skulle med vår son till sjukhuset igen för den sista planerade behandling
då fick jag lite pysselsug ,då jag även fick träffa en tjej som heter Lotta och har bloggen Fyra Årstider .
Då även hennes dotter drabbat av cancer .Det kändes så skönt att bara få prata med varann .
Om hur det är att vara mamma och ha ett barn som drabbat av just cancer , tex hur jobbig det kan vara
att bara åka bort till affären där man bort osv .Så nu väntar vi på att sonen ska få göra en Gastroskopi
och sen en skiktröntgen så håller tummarna nu för att skiten är borta !!!
 När jag besökte Lotta på Sjukhuset så ville jag så gärna lämna över en liten present till hennes dotter
Elin då hon är en riktig KÄMPE så som min son .Så pyssla ihop ett litet ljus med texten ............
 
Och i helgen pysslades det för fullt då min man såga till en ljusstake till mig av spillvirke.
Den blev så bra ;) Så nu ska den bara målas innan .
 
 
Det är ett litet pyssel att få ihop vinklarna ,då det går åt att sågas några gånger men skam den som ger sig .
                                                                   Foto Pysseliten
 
 


Kommentarer
Postat av: Fia fiasdrommar.blogg.se

Ja denna tid på året vill man ha ljuspunkter och så fin stjärna.
Fruktansvärt så orättvist livet är.
Men till nåt positivt och det är att jag blir glad av att titta in på din blogg och få inspiration.
Kram

2015-11-09 @ 10:26:34
Postat av: Elin

Jag läser båda era bloggar och har just tänkt att ni borde träffas :)

2015-11-09 @ 18:49:35
Postat av: Jullan

Jättefin ljusstake! :) Hoppas och håller tummarna att allt går vägen med din son. Fuck cancer! <3

2015-11-10 @ 16:07:51
URL: http://www.wildlake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: